OM

Från digitalt till print och tillbaka igen – miljö, trafik, barn och teknik.

kunder

För drygt 10 år sedan startade jag Infobolaget, efter att ha jobbat som webbredaktör inom media (TT, Aftonbladet) och kommunikatör. Jag ville göra webben till ett bättre ställe – vända fokus från teknik mot innehåll och enkelhet. Det vill jag fortfarande!

Det har hänt en del kul på vägen mot den perfekta digitala kommunikationen….inte minst fler kanaler (sociala medier, smartphones).

De första fem åren med Infobolaget arbetade jag som webbredaktör samt med utveckling av Trafiken.nu Göteborg. En webb vars syfte var att förändra folks resvanor – från att köra bil till att åka kollektivt, cykla eller kanske rent av promenera. Bakom den stod Trafikverket, Västtrafik och Göteborgs Stad Trafikkontoret.

Som redaktör för sidorna Skapa i Internetworld, så följde jag och rapportade kring vad som hände på webbutvecklingens område – html, css, Java. Hann även med några reportage för Computer Swedens kulturdel liksom kundtidningsuppdrag inom IT.

För Luftfartsverket/Swedavia har jag gjort flera kul uppdrag, bland annat att ta fram information för webben kring de svenska flygplatsernas miljöarbete samt en stor genomgång och migrering av material för deras flygplatser (text och bild) inför lanseringen av ny webb i Episerver.

Förändringskommunikation in English please! För Volvo Logistics gjorde jag reportage för personaltidningen Voice, som en liten del i det stora uppdraget med att skapa ett nytt intränat, till följd av omorganisation, men också när man byter verktyg hjälpte jag dem med migrering och informationsarkitektur.

För Trafikverket tar jag ett stort uppdrag som ansvarig för den externa webben i det som är region Väst (Västra Götaland, Halland och Värmland). Ett 100-tal vägprojekt ska hållas up-to-date med text, bild – lägesrapporter och dokument samt fräscha nyheter.

Efter en kort föräldraledighet med barn nummer två, så arbetar hela Infobolaget-familjen aktivt med att ge ut föräldraguiden Barn i stan i Göteborg. En evenemangsguide för föräldrar och barn i stan, som adopteras från Stockholm framgångsrika koncept. Det är databas, webb, tidning, e-nyhetsbrev och Facebook.

Sopor is da (s)hit! Då jag tycker att samhällsinformation är det roligaste som finns (gärna med en touch av miljö), så startar jag tillsammans med mina kollegor på kontoret upphandlingsjakten. Tillsammans med superduktiga formgivarna på Gyllensvärd&Co tar vi hem avtal med Renova, Avfallshantering Östra Skaraborg, AÖS och Trafikverket. Vi gör nyhetsbrev, utställningsmaterial, informationskampanjer för matavfallsinsamling.